BBC-ի տեղեկացմամբ՝ Դոնալդ Թրամփը հայտարարել է, որ առայժմ չի ցանկանում նոր պատժամիջոցներ սահմանել Ռուսաստանի նկատմամբ, որպեսզի չվնասի խաղաղ գործընթացին։ Նրա դիտարկմամբ՝ ռուս-ուկրաինական հակամարտությունը պետք է մնար Եվրոպայի խնդիրը, ԱՄՆ-ը չպետք է միջամտեր, և եթե էական առաջընթաց չլինի, ԱՄՆ-ը իր դերը կարգավորման հարցում կզիջի Եվրոպային։ Նա հավաստիացրել է, որ ամերիկացի զինվորներ ՈՒկրաինայում չեն լինի։                
 

«Աթեշյանն առաջին գծում պարտության մատնվեց, երբ պարտվելու տեղ էլ չունեինք»

«Աթեշյանն առաջին գծում պարտության մատնվեց, երբ պարտվելու տեղ էլ չունեինք»
14.06.2016 | 00:22

Հասարակական-քաղաքական գործիչ ԽԱՉԻԿ ՍՏԱՄԲՈԼՑՅԱՆԻ բնորոշմամբ` Գերմանիայի խորհրդարանում Հայոց ցեղասպանության ճանաչման նախագծի ընդունումից հետո Պոլսո հայոց կաթողիկոսության ընդհանուր փոխանորդ, արքեպիսկոպոս Արամ Աթեշյանի նամակը Թուրքիայի նախագահ Ռեջեփ Թայիբ Էրդողանին աննախադեպ ու արգահատելի արարք է:

-Եկեղեցին կուռ կառույց է, կաթողիկոսի ասածը գերագույն հրամանատարի մակարդակի է: Եթե հայոց կաթողիկոսն ինքն իր պատկառելի խոսքն է ասել Գերմանիայի խորհրդարանում Հայոց ցեղասպանության ճանաչման նախագծի ընդունման մասին, ապա Աթեշյանն իրավունք չուներ դրան հակառակ խոսելու,- փաստեց պարոն Ստամբոլցյանը:- Սա արդեն եկեղեցու կանոնակարգից է բխում: Շատերն ասում են` Թուրքիայում բռնատիրություն է: Ես հակառակություն չունեմ, գիտեմ` այնտեղ ինչ քաղաքական իրավիճակ է, ինչ է սպառնում այլազգիներին, բայց, միևնույն է, Աթեշյանը քրիստոնյա է: Առաջինը` որպես քրիստոնյա, երկրորդը` որպես եպիսկոպոս, նա իրավունք չուներ մեղանչելու ազգի ու ճշմարտության դեմ: Քրիստոնյաները սրբանում են, երբ ճշմարտության համար պայքարում են մինչև իսկ գլխատվելու մակարդակի: Սա քրիստոնյայի վարքագիծ չէ: Նախ՝ խոսքը մի դեպքի մասին է, որ տեղի է ունեցել Գերմանիայում: Բունդեսթագը որոշում է կայացրել Թուրքիայի դեմ: Դու ո՞վ ես, ով Աթեշյան, որ մտնում ես երկու խոշոր երկրների ղեկավարների միջև, ու, իբր ժողովրդի անունից, ներողություն խնդրում, մխիթարում Էրդողանին: Այսօր կան թուրք մտավորականներ, որ ցեղասպանության ժխտմանը դեմ են արտահայտվում, հալածվում, ձերբակալվում, վտարվում, բայց չեն փոխում իրենց գաղափարները: Աթեշյանի արարքը նման էր նրան, որ չորսօրյա պատերազմի ժամանակ մեր զինվորներն առաջին գիծը լքեին-փախչեին: Եթե փախչեին, ողջ կմնային: Բայց կանգնեցին ու նահատակվեցին հանուն ազգի: Աթեշյանն առաջին գծում պարտության մատնվեց, երբ պարտվելու տեղ էլ չունեինք: Նա կարող էր պարզապես ձայն չհանել, դա իրեն չվերաբերող հարց էր:
-Անհի՞մն եք համարում այն պնդումները, թե Աթեշյանն այդ քայլն արել է հայերին պաշտպանելու նպատակով: Նման իրավիճակներում Էրդողանը որպես կանոն սպառնում է իր երկրում անլեգալ հաստատված հայերին:
-Մենք չենք կարող մի քանի մարդկանց շահը գերադասել ազգային շահից, ովքեր գնացել են Թուրքիա` արտագնա աշխատանքի: Ես համաձայն կլինեի, որ բոլորին դուրս հանեին: 15 թվին հայերը մուրացիկի վիճակում սփռվեցին աշխարհով մեկ, բայց նրանցից ոչ մեկը մարմնավաճառ չդարձավ: Ծանր աշխատանքով ապահովեցին իրենց կյանքը, դարձան նշանավոր մարդիկ: Իսկ Թուրքիա մեկնած հայերի մեծ մասը մարմնավաճառությամբ է զբաղվել: Ավելի լավ, թող վռնդեն այդ երկրից:
-Ի՞նչ ուժ ունի Աթեշյանի նամակը:
-Այսօր տեղի է ունեցել աննախադեպ պրոցես: Աշխարհի տարբեր երկրներն ընդունել են Հայոց ցեղասպանությունն իբրև փաստ, բայց այս ամենը այնքան արժեք չունի, որքան Գերմանիայի Բունդեսթագի ընդունած բանաձևը: Որովհետև Գերմանիան ոչ միայն հայտարարեց, որ ցեղասպանություն եղել է, այլև ասաց, որ մաս է կազմել ցեղասպանության և ներողություն խնդրեց: Այս ամենից հետո որևէ արժեք չունի Աթեշյանի հայտարարությունը:
- Փոխանորդի նամակը, մեծ հաշվով, ցեղասպանության ժխտում էր:
-Այո, իհարկե, ցեղասպանության ժխտում էր: Եպիսկոպոսը հրեշտակային դասի պատկանող պաշտոն է: Իսկ նա քրիստոնյա չէ առհասարակ: Քրիստոնյան իրավունք չունի կեղծելու, ստելու:
Մենք օրինակ ունենք: Շնորհ արքեպիսկոպոս Գալուստյանը շատ հարցերում որոշակի զիջումների գնում էր տեղի հայերին փրկելու համար, բայց ազգի, եկեղեցու, ցեղասպանության դեմ հայտարարություններ չէր անում: Մեծի Տանն Կիլիկիո կաթողիկոսը Թուրքիայի Սահմանադրական դատարանում հայց է ներկայացրել` Կիլիկիայի պատմական հայկական թագավորության տարածքում գտնվող Սիսի նստավայրը և կալվածքները վերադարձնելու պահանջով: Հիմա ի՞նչ, Աթեշյանը պետք է ասի` չի՞ կարելի վերցնել:
Մի դեպք պատմեմ. հայ ու թուրք իշխանները շարունակ վիճում են, թե ով է ավելի բարոյական` թո՞ւրքը, թե՞ հայը: Այդ վեճի ժամանակ վճռում են մուսուլմանական մզկիթի մոտ գույք դնել և ասել հայերինն է, տեսնեն, դուրս գալիս կտանե՞ն: Թուրքերը դուրս են գալիս մզկիթից, իմանում են, որ հայերինն է, սկսում են թալանել: Թուրք իշխանը որոշում է ավելի գայթակղիչ մի փորձ անել. ոսկե սանձով նժույգ է կանգնեցնում եկեղեցու դռան մոտ ու քահանային պատվիրում է քարոզի ժամանակ ասել, որ այդ ձին մուսուլմանի է, ով ուզում է, թող տանի: Մարդիկ եկեղեցուց դուրս գալիս թքում են ձիու վրա, սարկավագը նստում է ձիու վրա ու գնում: Հայ իշխանը սարկավագի մահացած ծնողների գերեզմանի մոտ պատարագ է անում ու այնքան է խնդրում, որ Աստված բացում է գերեզմանի դուռը: Սարկավագի մորը հարցնում է` մեր սարկավագը որտեղի՞ց է: Այս կինն ասում է, որ երեխա չեն ունեցել, մի օր թուրքական յայլայում գցած երեխա է տեսել, վերցրել են, պահել: Այսպիսին է նրանց ցեղը: Քրիստոնյա են դարձրել, բայց էլի չի փոխել իր էությունը: Եվ եթե այսպես նայեմ, կարող եմ մտածել` Աթեշյանի մեջ հայի արյուն կա՞, թե՞ չէ:
-Դինքի սպանությունից հետո հայ համայնքը և տեղի մտավորականները ոտքի կանգնեցին: «Ես հայ եմ, Հրանտ Դինք եմ» վանկարկող հանրությունը որևէ կերպ դեմ դուրս չի՞ գալու փոխանորդի դեմ:
-Դրա համար առաջնորդ է պետք:
-Կարո Փայլանը կա Թուրքիայում:
-Կարո Փայլանի վիճակը փայլուն չէ, օրակարգում դրված է նրան անձեռնմխելիությունից զրկելու հարցը: Տեղի հայերը դրական չեն տրամադրված Աթեշյանի նկատմամբ: Եթե առաջնորդ լինի, հետևորդներ կլինեն:
-Աթեշյանը կարո՞ղ է ավելի հեռուն գնալ իր որդեգրած քաղաքականությամբ և վնասել տեղի հայերին:
-Չի կարող վնասել, բայց խայտառակ հայտարարություններով կարող է հոգս պատճառել: Նրա արարքը ազգադավ էր, հակաքրիստոնեական և հակամարդկային: Սրանից վեր, ավելի գարշելի բան էլ ի՞նչ պիտի լինի, չգիտեմ:


Զրուցեց
Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 1933

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ